İçeriğe atla Alt bilgiye atla

İnteraktif Eğitim

Biyoçeşitlilik üzerine etkileşimli eğitim, bireylere Dünya üzerindeki yaşamın çeşitliliğini, ekosistemlerin birbirine bağlılığını ve biyoçeşitliliği korumanın önemini öğretmeye yönelik ilgi çekici ve katılımcı yaklaşımları içerir.

Biyoçeşitlilik konusunda etkileşimli eğitim deneyimleri oluşturmaya yönelik şu anda ABBM bünyesindeki Biyoçeşitlilik Konferans Salonu’nda eğitim içerikli hazırlatılmış olan belgeseller öğrenci gruplarına sunulmaktadır. Müzede hazırlanmış tüm sergiler ve eğitim ortamları koleksiyon numuneleri ve bilgilendirme panoları ile donatılmış durumdadır. Projenin bir ileri aşaması olan dijital platform, ekran ve kioskların temin süreci devam etmektedir. Proje tamamlandığında interaktif eğitim ortam ve programlarımız öğrenciler için daha faydalı hale gelecektir.

Planlama aşamasında olan ortam, program ve platformlar için ideal olan hedeflerimiz şunlardır:
  • Ziyaretçi öğrencilerin biyoçeşitlilik sıcak noktalarına ilişkin etkileşimli haritalar ve sanal sunumları keşfetmeleri,
  • Ekolojik süreçleri, nüfus dinamiklerini ve insan faaliyetlerinin biyoçeşitlilik üzerindeki etkisini simüle eden çevrimiçi veya masaüstü dijital platformlar;
  • Öğrencilerin, yerel biyolojik çeşitlilik hakkında veri toplayarak gerçek bilimsel araştırmalara katkıda bulunabilecekleri programlara dahil olma;
  • Öğrencilerin bitki ve hayvanların doğada gözlemlenmesi etkinliklerine dahil olması, bunları kaydetme ve paylaşmaları;
  • İnteraktif atölyeler ve laboratuvarlarda öğrencilerin örnekleri inceleyebilecekleri, yerel habitatlardaki biyoçeşitliliğe ait koleksiyon hazırlamaları, bunları inceleyebilecekleri uygulamalı atölye veya laboratuvar çalışmaları;
  • Etkileşimli ekranlar, modeller ve multimedya kaynaklarıyla öğrenme istasyonlarına dahil olma;
  • Öğrencilerin türlerin ve ekosistemlerin birbirine bağlılığını vurgulayan sunumlar hazırlamaları;
  • Öğrencilerin biyoçeşitlilik, koruma çabaları ve nesli tükenmekte olan türler hakkındaki bilgilerini test eden çevrimiçi testler veya quizler;
  • Öğrencilerle etkileşimli web seminerleri veya soru-cevap oturumları düzenlemeleri için bilim insanları, doğa koruma uzmanları veya ekologlar ile öğrenci seminer, panel ve kongreleri düzenlemeleri;
  • Öğrencilerin doğa/çevre temizliği, habitat restorasyon projeleri gibi yerel çevre girişimlerine aktif olarak katılmaya teşvik;

Eğitimciler bu etkileşimli unsurları birleştirerek biyoçeşitlilik eğitimini her yaştan öğrenci için daha ilgi çekici, akılda kalıcı ve etkili hale getirebilirler.

En yukarı git